torsdag 7 september 2017

Tankar en torsdag.


Godkväll.

Nu har jag precis kommit hem från veckans första joggingrunda.
Sååå skönt!
Min kropp har längtat!😉

Igår kväll var det föräldramöte på gymnasiet i Halmstad.
Känns så konstigt och nytt att ha så stora barn...och man blir så imponerad känner jag...

Det var ju länge sedan man själv gick i skolan nu och att komma in på gymnasiet och sätta sig där i bänken och bara höra allt de ska kunna och plugga in....puh...Så imponerande! 
Ja det är verkligen länge sedan man var där själv, i skolbänken och sexton år....

Jag valde själv Humanistisk på gymnasiet. 
Nu har jag en dotter som valt en linje med alla ämnen som var mina sämsta och typ tom "var rädd för ämnen" för jag tyckte de var så svåra.

Jag är ingen människa som gillar matte, kemi, fysik...

Därför blir jag så imponerad av de som är tvärtom.
😊
Som är smarta på det jag inte kan.


Idag har vi haft fullt upp med att plocka upp mera nyheter.

Seneftermiddag körde jag hem för att jobba klart vid datorn.

Lägga in lite mera utav kläderna från Lo-ika som kommit.

Här ser ni den nya långkoftan med vidd under armarna och tight om armarna nertill vilket gör den så fin att dra upp en bit så det veckar sig som en riktigt comfy kofta!

Snyggt och användbart till både byxa, kjol och klänning.


Igår visade jag den blå Ana t-shirten i zebra.

Här har ni den gröna!

Så fint höstigt mjukt grön.
Som mossa och skog...


Sen fotade vi denna nya också.

Ana t-shirt i vinrött.


Hittas i nätbutiken.


Här har jag långkoftan på mig igen.


Nu skulle jag egentligen behöva plocka lite material till höstkransar men det börjar mörkna...
Svårt att få dagarna att räcka till när de så sakteliga blir kortare och ljuset försvinner tidigare.

Idag på instagram lade jag ut en liten filmsnutt på de fina nyhemkomna krukorna jag plockade fram...

Kommer bilder på bloggen imorgon.

Roligt förresten att ni gillade de nya kläderna och sjalarna.

💜

Visst är det mysigt med höst ändå...

Kram från mig!

2 kommentarer:

UlricaA sa...

ÅH snygg kofta! går Olivia oxå natur? tycker det är jättemysigt med hösten och tända ljus och mysa till det men är som du säger det blir mörkt jättefort!!!!Börjar det mörkna så är det lite som att trycka på en knapp :)

ha en fin kväll och en mysig helg! kram!

Tulipa sa...

Visst är det snyggt))!
Ja O går natur. Alla ämnen som inte var mitt område om man säger så...

Visst mörknar det tidigare nu..blir så tydligt när det även är regnrusk väder...
Men bara att gilla läget. Snart slut med skogsrundorna om kvällarna efter jobbet...det känns lite tråkigt men så är det ju.

Ha en fin helg!

Kram Mariette