söndag 12 november 2017

Stjärnor och hjärtan.


Hej på fars dag!

Hoppas helgen är fin.

Idag har jag haft en dag med mycket frisk luft.
Jag har bla varit ute och pysslat lite.
Hämtat material i skogen och fixat hemma och pyntat.

Skönt för själen att känna att man hinner ta hand om sitt hem lite.


Alltså kolla denna bruna stjärnan som jag ställt på golvet..
Den är ju sååå fin!!!


Den är i naturmaterial av bruna grenar men jag piffade till den lite med en uteslinga i.

I taket i uterummet hänger mina fina Firework belysning (funkar lika bra ute som inne de också).


För er som följer mig på instagram och kollat insta stories så har ni sett en film med stjärnan ovan i balkonglådan, för där hamnade den idag.😊

Blev så fint och vinterombonat i det vintergröna jag satt i.

MEN, jag kommer inte att ha den tänd ännu....
Det var bara för att visa.
Jag håller lite på det där med att tända sånt hemma.
I butiken är det så klart heeeelt annorlunda!
Där måste det vara tänt!



Något jag däremot har tänt hemma nu, och även året runt faktiskt, är mina fina microslingor från Watt & Veke.


Vägglampett Tine K Home.


Vi har fått påfyllning av dessa ljusslingor nu och jag rekommenderar dem verkligen!


Förutom att den fina stjärnan jag skrev om först nu finns inlagd i nätbutiken så gör även detta hjärta det.
(Watt & Veke)


Vad vore november utan alla sina ljus...

Det värmer månaden och leder vägen mot advent.



Nu ska jag snart sätta igång med fars dag middagen här.
Det blir ett nytt recept jag hittat på en blogg.
Igår gjorde jag chicken nuggets som panerats i bla parmesan...så gott och gick hem hos alla.

På helgerna ska maten vara det där man inte hinner på vardagarna eller hur..?
Lagad med lite extra omtanke och tid och kärlek.

Och så roligt att så många gillade granarna jag lade ut igår!

Succè på instagram får man nog säga...

Önskar er en fin kväll nu.

Kram Mariette

Inga kommentarer: