fredag 20 april 2018

Rosor, trädgård och solcellslyktor.


En famn med rosor.
Ja det är verkligen något speciellt med blommor.

"Blommor gör oss lyckliga, lindrar stress och har positiva effekter på vårt känslomässiga välbefinnande säger en vetenskaplig rapport från State University of New Jersey."

Känns inte så svårt att tro att det stämmer.

Om man går in i ett rum och det står en bukett blommor på bordet så tycker jag det lyfter hela rummet!

I helgen hade jag inte en snittblomma på något bord och så tomt och färglöst det kändes inomhus...
Jag saknade det verkligen.

Blommor är positiv energi och stämningshöjare.


Nu kanske man inte kan ha en sån här maffig rosbukett på sitt vardagsrumsbord varje helg...😉, men en härlig kombo av rosor tyckte jag detta var...

Rosorna heter Avalanche Peach, Tiara och Celeb.


Ja man blir lycklig av att hålla en stor bukett rosor!
Mmmm...inte konstigt att det är en perfekt uppvaktningsgåva!
För nog är det romantiskt!
Och så doftar de så där lite "rosigt" ljuvligt!
Man är i himlen...😊


Vilken dag vi fick igår!

Jag fixade i trädgården på kvällen. Fick rensat lite land njöt av kvällssolen.



I år är jag lite extra svag för de vinröda pensèerna.
De lyser så varmt och glödande i kvällssolen...


Och igår så fick vi också hem dessa solcellslyktor igen.



Du hittar dem i nätbutiken.


Sista dagen idag med fri frakt på kläder, smycken och assecoarer.
Gäller ej i kombination vid köp av andra varor!
Vill du ta del av erbjudandet välj Hämta hos Tulipa när du kommer till kassan så går frakten in på 0:-

Örhängena jag har på mig på första bilderna med rosorna finns bla att beställa.


Och idag ska jag förutom att jobba också bla fixa en chokladtårta till morgondagens kalas.
Olivia fyller 17 år i dagarna så då blir lite kalas i helgen.
Jag tror grillat står på menyn...😊


Kram och fin fredag!

Inga kommentarer: